In ziua de astazi se vorbeste mult despre un design
sustenabil, ce are ca scop protejarea mediului inconjurator prin grija pentru
materialele folosite si pentru natura procesului de productie. Uitam in schimb,
sa sustinem traditiile populare mestesugaresti, pentru a le putea asigura
durabilitatea. Promovarea tehnicilor artizanale ajuta la dezvoltarea
comertului, crucial pentru anumite economii. Constient de diferentele dintre
tarile dezvoltate si subdezvoltate, brandul spaniol Nanimarquina a fost mereu
direct implicat in promovarea unei dezvoltari durabile, jucand un rol esential
in acest sens, inca din 1993, cand a inceput sa fabrice manual covoare in
nordul Indiei.
Mergand pe principiul ca produsele de calitate vor fi realizate
intotdeauna de mestesugarii specializati in domeniu, cu o istorie de sute de
ani in spate si avand la dispozitie doar materialele locale si metode tehnice limitate,
designerii Nanimarquina reusesc sa produca o gama captivanta de volume, texturi
si forme. Resurse ca lana, iuta, matasea, bumbacul – toate naturale si 100%
biodegradabile – sunt cel mai des folosite la covoarele Nanimarquina, impreuna cu
o selectie de vopseluri naturale din Mexic sau Pakistan.
Tehnicile de innodare,
coasere, tesere la razboi sunt folosite pentru a produce covoare cu un design
contemporan ce nu poate fi reprodus in masa. Se pune accent pe acele piese ce
pot fi realizate numai de mana omului. O astfel de colectie lucrata manual,
deci intr-un numar limitat, transforma produsul in obiect de arta, un rezultat
al imbinarii traditiei cu inovatia, ce valorifica talentul local. Ajutand
comunitatile sa duca mai departe si sa isi imbunatateasca traditiile
artizanale, companii ca Nanimarquina investesc in viitorul nostru!
Nani Marquina a fondat atelierul sau in 1987,
specializandu-se in productia de covoare si alte obiecte textile cu un aspect
modern, lucrate 100% cu lana din Noua Zeelanda. Atentia deosebita acordata
cercetarii asupra materialelor si proceselor de productie, a dus la imbogatirea
aspectului estetic al produselor, devenite adevarate vedete ce dau brandului
vizibilitate si succes comercial.
Obiectele realizate manual in India, poarta eticheta
organizatiei „Care&Fare”, ce lupta inca din 1995, impotriva exploatarii
prin munca a copiilor. In ultimii douazeci de ani, brandul originar din
Barcelona, a devenit un ambasador al designului spaniol, exportand 60% din productie
si facand din principiul care i-a stat la baza, o realitate: continua
reinventare a covorului.
Varietatea de proiecte NaniMarquina, constand in povestiri jucause sau explorari estetice, numara cateva
obiecte memorabile, dintre care: “Global
Warming” de NEL, “Black on
White Manuscrit” de Joaquim Ruiz Millet, “Flying Carpet”,
“Little Field
of Flowers”, “Roses”,
“Seagrass”, “Sybilla
Mosaico”, “Topissimo” si
“Cuks” de Nani
Marquina, ce continua sa ramana preferatul ei…
Colaborarea cu platforma experimentala de designeri mexicani
NEL, a dus la crearea, in 2008, a unui obiect manifest. Pornind de la traditia
veche de cand timpul, a folosirii covoarelor ca mijloc de comunicare si
registru cultural, „Global Warming” ilustreaza povestea unui urs polar esuat pe
o banchiza de gheata, intr-o „mare” de covor albastru, victima a topirii
ghetarilor datorate schimbarii climatice. Contrastul dintre textura moale a
suprafetei, personajul carismatic si realitatea dura ilustrata de acesta scena,
ne invita sa reflectam asupra impactului pe care il are incalzirea globala si
sa actionam.
Mai multe creatii Nanimarquina puteti descoperi pe: http://www.nanimarquina.com/en/products
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu